6 septembrie 2010

VALEA PLOPULUI, VALEA MARII FAMILII



Iata-ma intors dintr-o frumoasa calatorie de pe meleagurile prahovene, mai exact la Valea Plopului, acolo unde am cunoscut o mana de oameni ce  muncesc zi de zi sa duca o viata decenta si sa aibe conditii pentru batranii si copiii ce-i au sub ingrijire, educare si crestere., sunt ajutati si ajuta. Am fost acolo ca voluntar alaturi de Ghiocel  BONTAS - Presedintele si Ilinca PIRVULESCU - Vicepresedintele Fundatiei Cultural Umanitara SO.SI.SE.SA din Bucuresti. Prezenta noastra a fost o buna delectare pentru copiii. Le-am dus pampers si hartie pentru copiator, deoarece ei lucreaza la un pliant informativ, pe care apoi il dau vizitatorilor. Undeva uitati parca de lume dar aproape de natura si Divinitate, responsabilii si copiii au un mediu cat de cat in regula, insa consider ca merita mult mai mult de atat. Este loc pentru o viata si un mediu mai bun pentru copiii abondati de parinti si soarta. 
Cand am ajuns acolo si am vazut chipul copilasilor, mi sa rascolit sufletul, inima si mintea, datorita faptului ca stiu cum este sa fii abandonat la varsta frageda si cum este sa nu te ajute nimeni atunci cand ai cea mai mare nevoie. Ajunsi acolo suntem intampinati de zambetele copiilasilor, de parintele  Nicolae TANASE si sotia sa, preoteasa Maria TANASE, oameni minunati si consacrati in slujba umanitatii. Sunt peste 300 de copii cu varste cuprinse intre 3 saptamani si 17 ani, cu diverse probleme si batrani bolnavi. Aici vin să nască tinerele izgonite de acasă si şi-au găsit adăpost femei care au fost victimele traficului cu persoane. Este un loc in care te poti reculege si de la care ai multe de invatat despre viata si credinta. Este locul in care mi-am retrait drama abandonului dar si sansa de a ajuta pe cei ce nu au fost doriti de cei ce le-au dat viata. Este dureros sa vezi cum copiii sunt abandonati fara ca cei ce abondoneaza sa fie pedepsiti. Rata abandonului creste de la an la altul in Romania, fara ca nimeni sa faca nimic. Ce am putea face? Este sa facem campanii si proiecte de constientizarea si efectele abandonului asupra celui abandonat. Sa fie legi la fel de drastice precum si in cazul adoptiei. Chiar daca cel care abandoneaza nu simte nimic, insa adevarul este ca cel abandonat este cel mai afectat. Abandonul este unul din subiectele viitoare pe care il voi aborda mai pe larg.
Am petrecut momente de neuitat alaturi de copilasi si parinte. Am discutat despre nevoile si necesitatile pe care le mai au. Sunt multe, este suficient sa vezi care sunt nevoile fara a-ti mai spune parintele. Am fost si am vazut camerele copiilor si conditiile in care ei traiesc, mi-a placut mult ceea ce am vazut, plus ca o parte din copii urmeaza si o scoala, ceea ce este minunat pentru ei si pentru viitorul lor. Valea Plopului este valea marii familii dar si locul din pacate in care sunt adusi copii, tineri si batrani abandonati din toata tara.  Investind in Valea Plopului din judetul Prahova, investim in viitorul si educatia copiilor si tinerilor de acolo. Merita sa le oferim sansa de a deveni oameni mari. Ei sunt cei ce ne vor duce viitorul tarii mai departe si vor scrie istoria faptelor constructive ale unei natiuni. Sansa la educatie inseamna sansa la dezvoltare, sansa la copilarie inseamna sansa la implinire, sansa la bucurie inseamna sansa la o viata lipsita de traume, sansa la o familie inseamana sansa de a fi o familie. Impreuna putem ajuta acei copiii sa creasca, sa invete si sa devina oameni mari.  
Multumesc pe aceasta cale Domnului Presedinte al Fundatiei Cultural Umanitara SO.SI.SE.SA din Bucuresti - Ghiocel  BONTAS pentru sansa de a fi voluntar si de a reda zambetul pe buze princhideilor de la Valea Plopului din Judetul Prahova. 

Pentru donatii sau sponsorizari in bani prin transfer bancar, datele de identificare fiscala ale Filialei sunt urmatoarele:  Conturi Bancare - BCR Valenii de Munte

RON: RO42RNCB0211011843900001
Euro: RO85RNCB0211011843900003
Cod BIC/SWIFT: RNCBROBU
 

Contributii materiale - pentru donatii in alimente, materiale de constructie etc. in folosul asezamintelor de la Valea Plopului-Valea Screzii, va rugam sa ne contactati direct. Societatile comerciale care doresc sa ne sprijine prin sponsorizari pot incheia contracte de sponsorizare cu organizatia noastra, conform legilor in vigoare.   

Preot Nicolae Tanase, Parohia Valea Plopului, Comuna Posesti, Judetul Prahova, cod 2124 Romania

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu